Strona www stworzona w kreatorze WebWave.

HDVICE MICHAŁ HARWES

Adres:

ul. Kościuszki 134A/11

32-540 Trzebinia

Numer telefonu +48 882 092 320

michal.harwes@hdvice.pl

HDVICE powstało żeby coś zmieniać. Zmieniać podejście, zmieniać ludzi, zmieniać otoczenie. PR jest opoką jutra, a my wierzymy, że jutro jest dziś. Mamy wiedzę i ideały, a to podstawa, żeby tworzyć coś dobrego. Gwarantujemy nowatorskie i skuteczne podejście.

Piszemy na białym, żeby ułatwić czytelnikom. Walić wizerunek, to materiały do nauki.

Jak zyskać nowych klientów? 10 metod na pozyskanie klientów.

 

  1. Pojawiamy się w społeczności lokalnej.

Znaczy to, że musimy zacząć żyć społecznością nią przesiąknąć. Wiele, naprawdę wiele dużych firm zaczyna obecnie inwestować w gałąź marketingu zwaną marketingiem CSR. Pozwala nam to stabilizować pozycję naszej marki w środowisku lokalnym, dzięki czemu zyskujemy też potencjalnych klientów.

  1. Wydarzenie.

Nie każdy kto nas słucha jest naszym klientem… Nie każdy kto zobaczy, kupi. Warto jednak otworzyć się na nowy potencjał przez spotkania. Organizując interesujące wydarzenie/event, mamy większy wpływ na grupę docelową, będąc gośćmi wystarczy, że poświęcimy trochę swojego czasu i pobawimy się w networking.

  1. Organizacja marketingu treści.

Jeżeli jako firma masz pogląd, że w artykule na temat twojej działalności przedstawisz wszystko co możesz mu zaoferować lepiej zamknij firmę. Artykuły mają kilka stron. Książki kilkaset, a pigułki niszczą wątrobę. Artykuł pomaga w podjęciu decyzji zakupowej, a jeżeli ktoś woli zrobić coś sam zrobi to niezależnie od swojej wiedzy.

  1. Zadbaj o podniesienie jakości obsługi klienta.

Chodzi o dostosowanie wywieranego na klienta wrażenia, do tego czego chciałby się spodziewać. Warto zadbać o stworzenie różnych przykładowych typów klientów. Są bowiem klienci, którzy pragną przyjacielskiej relacji, a także tacy, którzy wymagają od nas mówienia tylko o konkretach.

Gdy pracowałem w sprzedaży zawsze dostosowywałem powitanie do typu klienta. Rozpoczęcie rozmowy od: jestem Pana dedykowanym doradcą, a jestem Pana nowym opiekunem, wywoływało różną reakcję w zależności od typu klienta.

Wyższa jakość obsługi oznacza więcej poleceń.

  1. Przykładaj wagę do pożegnań.

Warto zaznaczyć klientowi, że działasz na podstawie poleceń. Wystarczy na koniec rozmowy dodać: „jeżeli jest Pan zadowolony, proszę o polecenie. Zależy mi na tym, ponieważ dzięki temu mam więcej czasu, na pomoc klientom.” Niech klient zrozumie, że polecenie to potencjalny zysk dla niego.

  1. Chwal się.

Warto mówić innym o tym czym się zajmujesz. Pochwal się tym w mediach społecznościowych. Ciebie nie kosztuje to praktycznie nic, a ktoś z twoich znajomych może akurat potrzebować pomocy w dziedzinie, którą ty się zajmujesz.

  1. Gadżety.

Gadżety pomagają w promocji, to jest fakt. Gdyby było inaczej największe firmy nie korzystały, by z nich, bo po co skoro nie mają skuteczności.

Wbrew obiegowej opinii, nie muszą by jakieś niesamowite przy kliencie detalicznym. Wystarczy coś symbolicznego, kwiatki do zasiania, ekstrawagancki ołówek, długopis, a nawet otwieracz do klamek. Chodzi o to jak dajemy, a nie co. Gdy damy otaczając to żartem istnieje szansa, że ktoś przekaże to dalej.

  1. Zwiększ zaufanie.

To, że jesteś znany swoim klientom jest oczywiste. Dla nowych jesteś jednak tabula rasa. Czysta tablica, dlatego zaktualizuj swoje social media. Chodzi nie tylko o prywatny profil, ale także o profil firmowy. Zainwestuj swój czas w odświeżenie strony internetowej oraz zakładki na google, poczytaj trochę o bieżących trendach, lub wypracuj swoje.

  1. Znajdź kogoś do pomocy.

Czasami jest tak, że naszą działalność może napędzać kontrahent. Zwróć uwagę na inne firmy, z którymi współpracujesz, może mają podobną grupę docelową i mogą Cię polecić. W zamian za to ty polecisz ich. Naucz się żyć w symbiozie i innymi firmami.

  1. Zbuduj wartość dodaną do firmy.

Ludzie nie postępują racjonalnie. Dzięki temu podejmują dobre decyzje. Dlatego wolą inwestować w coś z czym czują powiązanie. Jeżeli twoja konkurencja ma przewagę w aspekcie, którego nie możesz pobić. Musisz zbudować swój element przewagi.

  1. Nie rób sam.

Tak już jest, że psycholog chodzi do psychologa. Nie świadczy to o nim źle. Świadczy to o tym, że jest świadomy braku obiektywizmu. Rzadko się zdarza, że PR jest skuteczny gdy nie konsultujemy go z kimś niezależnym.

Jako firma, która napisała ten artykuł polecamy siebie, ale decyzja należy do Ciebie, a to zdanie jest przykładem taniego i nieobiektywnego marketingu. (Agencje jak my, mają inny problem. Nam będą celowo doradzać źle.)

 

Piszemy na białym, żeby ułatwić czytelnikom. Walić wizerunek, to materiały do nauki.

Michał Harwes

HDVICE MICHAŁ HARWES

Jak pozyskać nowych klientów

14 października 2021